Pemergian arwah Akmal Sazali..:'(





Pemergian arwah Akmal Sazali..:'(

salam semua..dah lama aku nk post sal ni..
sbg catatan kenangan aku..


arwah Akmal Sazali act pakwe adik aku merangkap
 juga adik kpd kwn sek aku dulu Fahmi Sazali..


smp skrg msh segar lg dlm ingatan aku..
tanggal 24 September 2011
masa tu aku balik dari keja
and mcm biasa singgah ambik adik aku dulu kt kedai bekam
masa adik aku nk masuk lam keta dia ckp
"Along, ang tau x Akmal Sazali dh meninngal dh..
dia accident dpn pdang bola"
mmg sgt2 terkejut aku time tu...
terus aku teringat uteh..
aku tny mcm2 kt adk aku..
tp adk aku pn xtau cta lg sb dia pn xblk umh lg..
aku terus kol uteh
n aku dgr uteh dh ngis2 dh..


masa otw blk umah..
aku lalu kt tmpt kejadian..
aku nmpk depa dh cuci darah atas jln
dan aku nmpk kereta kancil yg arwah langgar tu kt tepi jln..


smp ja umah aku terus tny cerita sbnr..
arwah otw nk hantar burger dkt adik aku
smp ja kt pdg bola tu..(nk dekat dh dgn umah aku)
ada kereta kancil nak buat U-turn
and arwah mybe xblh control motornya dan langgar blkng kancil 2..
dia meninggal d tempat kejadian..


mmg btl2 tersentap rasanya..
sedih..
terkilan..
xpercaya...
mcm2 yg aku rasa


keesokan harinya aku bwk adik dan umi aku pergi ziarah arwah
aku sempat tatap muka arwah utk yg terakhir
cikgu2 arwah (cikgu2 aku juga dulu) pun ada..
lps sedekahkan Al-Fatihah aku jumpa Fahmi utk ucapkan takziah
dan terpaksa balik dulu sb nak terus pergi keja


berhari2-hari juga aku teringat kt arwah
aku dgn arwah nk kata rapat tu bolehla tahan
sebab bila aku ajak uteh teman aku kuar dgn my fiance
uteh mesti ajak arwah sekali
dari situ la kami agak rapat
arwah ni kejanya sentiasa tersenyum..
murah dgn senyuman..


kali terakhir kami kuar
masa tu aku nak shopping baju raya..
so mcm biasa adik aku mst ajak arwah teman sekali..


tp
paling best kami kuar masa p jusco..
byk tul kenangan masa tu..
aku ingt lg masa kt jusco tu aku nk blnja arwah n adik aku ais krim
tp arwah xmau..
byk kli aku tny...tp ttp xmau jgk..
so its ok la..


pastu kmi gerak pergi pantai dkt RNR Bagan
kami berpecah..
arwah jln2 ngn adik aku
n aku jln2 dgn tunang aku..
pastu kami berkumpul balik..
sembang2..
gelak2..
suma tu antara kenangan dgn arwah..
lps tangkap pic suma kami pn bertolak blk
aku hantar arwah smp dpn umah dia


sesungguhnya kita xpernah sangka
siapa yg akn pergi dulu d antara kita
mungkin hari ini kita boleh suka2 dgn nya..
esok2 belum tentu lg..


Jujur aku katakan...
smp sekarang ni..
aku masih lagi teringat kt arwah..
bila aku drive sorg2 g keja..
dgr lgu2 sedih..
ingatan ni terus teringat kt arwah..
lps arwah meninggal..
adik aku selalu cita sal arwah kt aku..
arwah sgt la baik orgnya
dan org yg baik ni Tuhan mmg syg..


lps 2 3 hari pemergian arwah..
aku bwk adik aku pergi umah family arwah
sb adik aku nk htr netbook arwah kt family dia
Alhamdullilah family arwah dpt terima kami dgn baik
dan aku kagum dgn family arwah
mereka masih lg mampu bergurau dgn kami
depa dapat menerima ujian ni dgn tabah


so kesimpulannya kt cni..
walaupun ini ujian yg berat utk family arwah dan adik aku Azza Azni
tp hikmah yg tersembunyi sgt mendalam..
aku nmpk sgt hikmahnya..
dan aku redha
dgn qada dan qadar Allah


kpd adik aku
Nurul Azza Azni..
sperti kata teman2 mu dan semua org yg menyayangi kamu..
bersabarlah dgn ujian ini
Allah itu mengetahui ape yg tbaik utk hamba2nya..
life must go on
dan belajarlah rajin2 utk SPM 2012 ni
bahagiakan umi & walid
kerana mereka lah yg paling penting dlm hidup kita
kasih-sayang mereka lbh bernilai dr segala2nya..
moga dgn ujian ini kamu dapat bangkit menjadi yg lebih baik






P/S : arwah Akmal Sazali telah selamat kembali kpd pencipta-Nya
nasib kita x tahu lagi mcm mana..
semoga arwah d tempatkan d kalangan org2 yg beriman
AL-FATIHAH utk arwah Akmal Sazali..:'(

2 comments:

Unknown said...

Al Fatihah..

nanti letak shoutbox dlm blog ni taw..senang org nk tinggalkan komen

Bila Hati Bersuara said...

abg ajaq sat mcm mna nk letak shoutbox 2...
dyh x tahu...

Post a Comment

 
Background by design by tutorial + freebies by