The Person Who I Very Proud

Salam semua...
Who the person I very proud?
of course la my UMI...


aku sgt2 lah bangga dgn dia...
kecekalannya..
ketabahannya..
kesabarannya..
keimanannya..
ketaatannya..


segala2nya ttg dia sgt lah aku kagumi..:)


kalau nak dicerita satu persatu perjalanan hidupnya..
mmg pjg lebar...
tapi..
kehidupannya penuh dgn kontroversi...
realiti yg harus di telan..
bkn cerita drama smata-mata ye..


Umi aku x mcm umi2 yg lain..
Umi rela hidup bermadu..
iaitu ibu..(second wife)
dan hubungannya dgn ibu baik2 ja..
x ada nak gaduh2..
x ada nak berebut pape..
siap boleh naik moto sama2 lg p kedai..
siapa yg berada d tempat umi..
boleh sebaik mcm ni??


Umi...
bangun pagi2 buat kuih jual..
semata2 nak cari sesuap nasi utk kami mkn..
dari aku kecil sampai la dah besaq pjg ni..
itula punca rezeki umi...
tak pernah rasa jemu..


Umi...
kalu aku tgk umi kena tegur dgn walid...
umi diam ja...
x daknya nak melawan ni..
walaupun bukan salah umi sekalipun..
umi kata umi nak ikut mcm mak umi dulu..(arwah tok aku)
diam ja bila kena marah


Umi...
masakan umi mmg TIP TOP..
sedap sgtt..
dulu masa aku dok asrama..
tiap2 hari ada makanan mcm2..
ckp la nk mkn ape pun..
mesti ada..
tapi bila dah lama dok asrama..
aku dah boring sgt dgn makanan kt sna..
wlaupun nmpk sedap...
aku tetap ingat masakan umi..
walaupun tiap2 hari umi masak gulai ikan sekalipun..
aku tetap x boring..
sedap sgt air tangan umi..
tiada tandingan dgn masakan hebat yg lain..


Umi..
penasihat yg baik..
aku blh cita ape saja kat umi..
macam kwn2 ja..
kdng2 biasala perasaan seorg emak ni..
nak komen mcm2..
tp umi x marah2..
umi cuma tegur ja..
kecuali la kalu dah melampau..
xkn nk diam mcm patung kn..


Umi..
x byk cakap..
diam ja..
tapi kadang2 bila bersuara..
lawak juga kata2 umi..
guna plk ayt2 org muda skrg..
bunyi macam lawak ja..
terhibur aku..
dan adik2...


kehidupan umi sgt la sederhana..
xdaknya nak melaram pakaian cantik2 ni..
xdak nk pakai barang kemas2 mahal2..
x p la berjalan merata2 ni..
kehidupan umi seharian cuma menjaga kami semua..


Aku tahu jauh d sudut hati umi..
menanggung duka yg terpendam..
segala susah dan senang yg umi lalui..
hanya umi yg tahu..
mcm kawan aku pernah cakap..
"Muka umi ang ni dah menggambarkan 1001 satu duka yg dia lalui"
pahit manis semua nya d telan..


aku pernah tanya ape rahsia ketabahan umi..
dan umi jawab...
sentiasa ingat Allah..
sentiasa bergantung pd-Nya..
sentiasa mengadu pd-Nya..
dunia ini hanya sementara..
dugaan yg Allah beri kat dunia ni..
adalah utk bekalan kita di akhirat nanti..


x hairan la kalau aku selalu tgk umi mengaji..
sembahyang on time ja..
dan sentiasa resah kalau sembahyang lewat cikit..
lagi satu sembahyang dhuha dah jadi mcm sembahyang wajib umi..
hanya Allah tempat umi mengadu..
hanya Allah yg tahu perasaan umi


walau segunung intan aku bagi..
aku xkan dapat balas jasa umi..


Aku mungkin x dapat nak jadi setabah dan sehebat umi..
tapi umi tetap idola aku..
xdak sape yg dapat ganti umi...


LOVE UMI VERY MUCH...muaahhh..


my Umi n walid..:) love them

No comments:

Post a Comment

 
Background by design by tutorial + freebies by