Pertunangan My Cousin with My BFF

Salam semua..
Raya kedua raya Haji, 7.11.11 sudah selamat berlansungnya 
Majlis Pertunangan sepupu aku with my BFF..Husna.. :)
Rombongan kami (pihak lelaki) bertolak dari kampung lebih kurang pukul 2.00 ptg macam tu..dan sampai di sana pukul 3 lebih kot. Rumah pihak perempuan di Alor Setar, Kedah. Detail lagi rumah pihak perempuan dekat la dgn laksa Teluk Kechai. (depa kata laksa Teluk Kechai tu famous). Rombongan pihak lelaki adalah dalam 8 biji kereta. Tapi, kami mai 3 puak sebab bergerak dari tempat asing2.

Sampai ja di sana aku terus ja menuju ke bilik di mana di situla husna menanti dgn penuh debaran...hehe. (family lelaki duduk2 dulu di bhg tamu). Jumpa ja Husna aku terus jerit.."woww....!! cantiknya....ang nak kahwin ker nak tunang ni...hehe". Husna sempat lagi tanya aku mcm mana nak bertunang ni..aku jwb "senang ja...x susah mcm nak konvo...x perlu nak angkat sembah segala..hehe." 
so Husna,,be cool ok..
Selepas bergambar serba cikit dgn Husna dan selesai ja bacaan doa, maka acara yg ditunggu pun tiba iaitu acara menyarung cincin

Then, kami dihidangkan dgn bihun goreng, ketupat dan rendang, agar2, bahulu, koktel. Aku x ingat sangat semua makanan sebab aku cuma makan bihun goreng ja. Maklumlah tumpang debar Husna sekali..hehe.

Next, ialah sesi bergambar. Semua pihak lelaki dan perempuan bergambar kenangan dlm majlis ini. Untuk makluman semua, hantaran dari pihak lelaki 7 dibalas 7 oleh pihak perempuan.


Lastly, kami (rombongan pihak lelaki) sudah mahu berangkat pulang. Kami balik dlm pukul 4 lebih kot dan lepas tu singgah rumah Kak Natz (kwn sepupu aku) makan2 nasi pulak, sampaila rumah pukul 8 lebih macam tu. 


Nak tahu x??
Act, cousin aku dgn Husna ni..aku yg kenal kan dulu..hehe
Aku ingat lagi masa semester 2 di Poly, cousin aku kol nak cakap hal ape tah..
pastu si Husna ni riuh-rendah kat belakang dok mengacau aku. So, bila cousin aku dengar suara Husna ni dia tanya la sape and dia minta no fon. 
Atas persetujuan Husna aku pun bagi la.
Hubungan depa ada pasang surutnya tapi alhamdullilah sampai bertunang and aku hope sampai ke jinjang pelamin dan seterusnya ke akhir hayat ok.


Penat sangat rasanya sebab 2 hari berturut2 pergi jalan2..
Raya first pergi rumah my fiance with umi, walid, ibu n tok. Balik dari rumah my fiance singgah rumah mak long kat Taman Selasih, Kulim. Sampai rumah pun mlm jgk.
Walaupun penat terasa..tapi bess sgt..
X la rasa boring terperap dlm umah..:)


Ok la sampai disini saja post aku sal Majlis Pertunangan my cousin n my bff ni..
Ramai betul org bertunang tahun ni..
semuanya berjangkit2..hehe.
Next, 12.11.11 ni pertunangan my bff jgk..Arnida
semoga majlis my bff ni berjalan dgn lancar.
Nanti aku post sal Arnida ni plk ek..


Tahun ni ramai org bertunang. 
        Dimulakan dengan diri sendiri + kawan baik dah 2 org + cousin 2 org juga nanti + teruna and dara dlm kilang aku keja lagi = banyak la kenduri kahwin tahun depan

Pesanan pada semua tunang2 org and bakal tunang org.
Inilah waktu utk diduga dan menduga. Moga kita semua sabar dan tenang menghadapinya..:)

Tak lupa juga di kesempatan ini, aku nak ucapkan
Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua kwn2 dan family serta seluruh umat islam.

: : : :  Berkorbanlah, semakin banyak kita berkorban dalam apa jua perkara yg di redhai Allah, pasti akan ada balasan baik dari-Nya   : : : : 

Sebelum readers semua beredar dari blog ini, pakat2 lah layan pic2 di bawah..  :)





me and Husna.. :)

segaknya anak dara ni...

dapp dupp dapp dupp... berdebar2 rasanya.. :)

hantaran dari pihak lelaki

hantaran dari pihak perempuan

me & mak Husna

family di pihak perempuan (aku pun wakil pihak perempuan jgk..ngee..)

sebahagian wakil dari pihak lelaki..(pihak lelaki pun aku wakil jgk...ngee..)

jeng2.... ini dia pasangan darah manis..
Husna & Firdaus
sempoi arr Husna.. angkat peace lg..!!


  jom kita layan pic raya pulak...

my father & my adik

Syimir & uteh

Uteh & me

ini lah saya..!!






No comments:

Post a Comment

 
Background by design by tutorial + freebies by