Pertunangan My BFF..Arnida.. :)

Salam semua..
Pada tarikh 12.11.11 telah selamatnya berlansungnya 
majlis pertunangan sahabat aku dari sekolah Nor Arnida..


ada orang tanya..
kenapa 12.11.11 ?? 
kenapa x 11.11.11 ja..??
jawapan dari Nida..
plan awal memang nak buat 11.11.11..
tapi hari tu jatuh hari Jumaat..
so untuk menyenangkan 
orang yang nak mai nanti baik buat hari orang cuti keja..
iaitu 12.11.11 bersamaan dengan hari sabtu..
lebih kurang la tu kan...

Sehari sebelum majlis, aku dan member keja aku Kirah
bermalam di umah Nida untuk tolong ape yang patut
Keesokan paginya
bangun pagi-pagi, lepas tolong ape yang patut 
aku pun gerak balik rumah
nak siap-siap kan diri
utk majlis tunang Nida nanti


dalam pukul 11.30 aku gerak ke kedai pengantin
tengok Nida make up kat sana
boleh juga aku usha-usha baju pengantin
saja nak serve harga 


Selesai make up pukul 12.30,terus pergi rumah Nida
sementara menunggu rombongan pihak lelaki smpai
kami dan family Nida ready ape yang patut..
seperti makanan...
makanan yg disediakan ialah bihun goreng, 
kuih seri muka, tepung talam n agar-agar

Lebih kurang pukul 2.30 ptg
rombongan pihak lelaki sampai
Act, rumah pihak lelaki dan perempuan dekat ja..
perjalanan ke rumah Nida maybe 
ambil masa cuma 15 ke 20 minit mcm tu


Selepas semua mengambil tempat
terdengarlah dgn jelas suara tok imam meraikan rombongan lelaki
sekaligus mengelolakan majlis..
best aku dengar tok imam ni cakap..
ayat-ayat yg dia guna tersusun dan tertib
sambil tu diselang seli dgn gurauan
pendek kata..
sempoi gak la tok imam ni..hehe
(dalam diam aku dan kwn2 tgk di tangan tok imam 
ada pegang buku komik shin chan, agak2nya kenapa ek?)


selesai sahaja acara tawar-menawar
dan bacaan doa
saat yg ditunggu tiba jua..
iaitu acara menyarung cincin
habis detik ni hilang la debar kan...hehe

Then, semua tetamu di jamu dgn makanan
aku pun makan-makan juga smbil suap-mnyuap dgn Husna
romantik x kami...?? hehe
Next, sesi bergambar pihak lelaki dan pihak perempuan
Aku setia menjadi camera woman..


Untuk pengetahuan semua,
hantaran dari pihak lelaki 9 berbalas 16 dari pihak perempuan
Majlis pertunangan Nida start pukul 2.30 ptg
dan berakhir lebih kurang pukul 4.00 ptg


Perjalanan majlis pertunangan Nida ni banyak liku-likunya
tapi aku bersyukur sangat sebab berkat kesabaran dan usaha yg sungguh-sungguh..
semuanya berjalan dgn lancar dan meriah..


Kalau ada jodoh tak kemana
siapa sangka percintaan yg berputik dari sekolah menengah (cinta mati ni..)
berpanjangan hingga ke ikatan pertunangan, seterusnya nanti pernikahan
dan insyaAllah sampai akhir hayat
Cepat2 kahwin ya Nida.. :)


kepada sahabatku, Arnida..
moga hari-hari yang mendatang nanti 
menjanjikan lebih kebahagiaan
dalam life kamu..


sebelum readers semua beredar..
mai-mai layan pic di bawah.. :)





nida & me

selesai sudah make up

me & Alia, adik nida

Kirah & me

Husna & Nida

detik mendebarkan..

hantaran dari sang bunga

hantaran dari sang kumbang

bekas cincin Nida
cantik sgt..LIKE..!!

Nida with her brother & sister

Pasangan darah manis
Nida & Shidi

segak aihh

3 jari manis yang sudah di sarung cincin


Selesai majlis aku dan husna bergambar kat luar.. :)


me & Husna

Add caption



1 comment:

FIZGRAPHIC said...

aik..nida pown dah bertunang..
gila laju hampa no..
nie yg panas nie tgk..hahaha..
btw, awat aku xtaw pown ang ada blog dayah ooii..

Post a Comment

 
Background by design by tutorial + freebies by